A rádióval karácsonyoztunk és szilvesztereztünk. Nőtt a közéleti csatornák iránti érdeklődés is.

A tavalyi év végén hazánk 15 évnél idősebb népességéből 86% hetente, míg 68%-a naponta is hallgatott rádiót, ami heti szinten 7,3, míg napi szinten 5,8 millió rádióhallgatót jelent.

A legnagyobb tradícióval bíró elektronikus médiatípus az elmúlt két év során országosan, Budapesten és vidéken is tudta növelni a rádiózók számát, vagyis a rádió a mai modern, digitális világban is kifejezetten népszerű, így továbbra is nagyon fontos szerepet tölt be az emberek médiafogyasztásában.
Mindezt az is alátámasztja, hogy a kérdezettek 53%-a (4,5 millió fő) nyilatkozott úgy, hogy karácsonykor a rádióban is hallgatott ünnepi, illetve a karácsonyhoz kapcsolható dalokat, míg 40% (3,5 millió fő) rádióra is bulizott szilveszter éjjel.
Az év végén megfigyelhető volt a közéleti témák iránti érdeklődés fokozódása, ami a rádióhallgatásban is éreztette hatását. A szöveges tartalmakat (is) kínáló adók és műsorok közönsége növekedett. Ugyanakkor az elmúlt két év során tapasztalt hallgatószám-bővülés az ország egészében tapasztalható volt, így a hallgatottság növekedése az közszolgálati, az országos és regionális kereskedelmi, a budapesti, illetve a lokális adók esetében is kimutatható.
Ennek megfelelően a 2014. október-december közötti időszakban a rádiók hallgatottsági sorrendje alapvetően nem változott. Az országos kereskedelmi és a közszolgálati rádió két legnagyobb csatornája egy milliót meghaladó napi közönséggel bírnak. Őket a regionális Music Fm, illetve a Dankó az Info és Juventus Rádió követi. 
A fővárosban a rádiók sorrendje eltérő, a leghallgatottabb a Class FM, második a Kossuth, míg harmadik a Music Fm. A fővárosban a negyedik helyre ugrott előre az Inforádió, majd a Petőfi, a Juventus és a Jazzy Rádió következik.  

Részletes adatok: 

LETÖLTÉS (PDF) 

(RADIOSITE.HU)