Újra mérik a rádiók hallgatottságát: áprilistól már a TNS-Hoffmann és a Mediameter végzi a kutatásokat. 

Áprilisban indult a rádiós piac hallgatottságát mérő kutatás, amelyet a pályázaton nyertes két cég, a TNS-Hoffmann és a Mediameter konzurcium végez. A mérés országos, július elején lesznek nyilvánosak az első eredmények – közölte az új közönségmérést végző konzorcium tagja, a Mediameter kedden az MTI-vel..
 
A kutatócégek tavaly decemberében nyerték meg a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) által kiírt közönségmérési kutatási tendert. A RAME-hez a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) is csatlakozott, így az új közönségmérés a teljes hazai rádiós piacot felöleli, ideértve a közszolgálati, az országos, a budapesti- és a lokális kereskedelmi rádiókat is.
Az új egységes közönségmérés több olyan újdonságot tartalmaz, amit nemzetközileg már több országban is alkalmaznak. 

Ezek közé tartozik, hogy a day after recall (DAR), magyarul “tegnap” módszeren alapuló rádióhallgatási szokásokat (mobil) telefonon veszik fel a kutatók. A kutatás alapját jelentő kérdőívet a skandináv régióban alkalmazták, ezt adaptálták a magyar viszonyokra. Az alaposabb elemzési és tervezési feladatokat fogja segíteni a TGI (Target Group Index) adatokkal való fúzió.
Az első eredmények a médiapiac és a közvélemény számára is nyártól lesznek elérhetőek.
(MTI)