Európa leggyorsabban növekedő szórakoztató vállalatát ismerhetjük meg.

Ahogyan korábban jeleztük szeretnénk ebben a hónapban bemutatni néhány olyan rádiót, vagy rádiós társaságot, amelyeknek más környezetben ugyan, de mégis önmagukon túlmutatva sikerült valami maradandót alkotniuk.
Megoldásaik sok rádiós számára példaként állnak, így érdemesek arra, hogy inspiráció forrásként nézzen rájuk bárki a hazai szakmában is.

Az első választottunk az Egyesült Királyságban található Global. A cégcsoport, amely mostanra Európa leggyorsabban növekedő zenei és szórakoztató vállalatává nőtte ki magát, önmagában foglalja az ország három legnagyobb kereskedelmi rádiós hálózatát – Capital, Heart és a Classic FM – csak úgy, mint a több lokális helyszínen jelen lévő Smooth, LBC, Capital XTRA, Radio X és a Gold állomásait.
A Global továbbá két rádiós brandhez kötődő televízió csatornát is üzemeltet: a Capital TV-t és a Heart TV-t.
Mindezeket kiegészítve, kifejezetten az Y generációs igényeket kiszolgálva, két site-ot is építenek a PopBuzz-t és a We The Unicorns-t.
Ezen túl pedig zenei tehetségek gondozásában is részt vesznek.

Forrás: The Big Music Project

A Global márkái

A Global tulajdonképpen 2007-ben alakult meg. Akkor több akvizíció révén, egymásba olvasztották a Chrysalis Radio, GCap Media és a GMG Radio vállalatait. Az egész üzletet Ashley Tabor – ITT ő beszél egy 2011-es videón – brit üzletember hozta össze, aki édesapja pénzügyi támogatásával hajtotta végre a műveletet. Piaci adatok szerint csak a Gcap Radio – amely a Capital FM és a Classic FM mögött állt – 375 millió fontért kelt el 2008-ban. Több megszerzett adón és frekvencián is túladtak a közel múltban, így rögtön az alakulást követő években az Orion Mediának néhány középső országrészben található egységet, majd nagyobb számban legközelebb 2014-ben, főleg írországi, északkeleti és északnyugati állomásokat értékesítettek. Mindezen lépések mögött több egységesítő lépés történt, azaz, többször soroltak be nagyobb hálózatok alá kisebb frekvenciákat.
2017 februárjában a cégcsoport egybevonta a Global Radio, a Global Entertainment és a Global Television márkákat egy, nagy egységes Global brand alá.
Ehhez mérten a web domain-jük is megváltozott global.com-ra. A vállalat új dobása, hogy 2018 márciusában egy díjkiosztót szerveznek, The Global Awards néven, ahol zenészek, híradós személyiségek és a szórakoztató ipar nagyágyúi között osztanak szét elismeréseket az Egyesült Királyság és a világ egészét lefedve. Erről mi is írtunk itt a RADIOSITE-on.

Forrás: classicfm.hu

Global Awards

A Global székháza jelenleg London szívében a Leicester Square 29-30 szám alatt található. Itt dolgozik Bolla Marcell is, aki a következőt mondta el oldalunknak a munkakörnyezetről:
“Nagyon motiváló a hely, már csak azért is, mert hat emeleten szóródnak szét a rádiók az egész épületben, minden Globalhoz kötődő operációval együtt. Szóval körül vagy véve egy rakás olyan emberrel, akik nagyon elkötelezettek.”
A székházban kvázi bolyonghatunk egyet Chris Moyles reggeli műsorához készült geg-sorozat kapcsán is, amikor a Radio X reggeli műsorából indulva rendszeresen “elfoglalta” más rádiók stúdióit.

Ugyanezt moped nélkül, részekre szedve ITT lehet megnézni egy egész sorozatba foglalva.
Marcell egyébként jelenleg S&P Demo Producerként dolgozik a Globalnél. A változatos munkáról elmondta, hogy a korábban például a Capital szerkesztőségében ült és alkotott, majd székhelye volt a Radio X-ben is, most pedig a hét egyik felében a Heart-nál gyárt a Global brandnak, illetve segít egy-egy rádió arculatában.

Ez a szemlélet pedig teljes egészében igaz a vállalat minden szegmensére. Egységesen kezelik megjelenéseiket, a különböző márkák olykor ráerősítenek a többiek kommunikációjára.
Erről írtunk korábban a 42NETBlogon is, amikor azt foglaltuk össze, hogy a szerkesztőségek hogyan működnek együtt a közösségi média felületeik egyre hatásosabb megjelenéséért. Steve Wilson-Beales – a Global szerkesztőségének vezetője – és Charles Ubaghs – a Global közösségi médiáért felelős vezetője – beszélt arról, hogy tudnak a márkával még nagyobb közönséget elérni. Ebben a páros interjúban is elmondták, hogy szinkronban dolgozik a közösségi média team a rádiós csapatokkal, tájékoztatják az on-air producereket az aktuális, napi trendekkel kapcsolatban, de a social media szekció is ráerősít a legjobb rádiós pillanatokra, kiemelve azokat, amelyekre szerintünk a legjobban fognak rezonálni a közönség részéről. Sőt, az elmúlt három évben minden fókuszukat a videós tartalom irányába terelték, olyannyira, hogy az egyébként az Egyesült Királyságban nem fehér hollóként kezelt social media monetizációt is meglépték, különösképpen a videókra fókuszálva. Erről is olvashatsz egy összefoglalót a 42NETBlogon.

Az egységes törekvéseknek másik bizonyítéka ez a kampány, amely Charlie XCX dalára készült és a brand legismertebb arcait gyűjti egybe.

Ha pedig egy vlog keretében szeretnéd végigjárni az épületet itt megteheted:


A Global tökéletes példája annak, amikor csak pusztán rádiókra alapozva egy grandiózus, több lábon álló brandet építenek fel, ahol a lábak külön-külön is megállnak, együtt pedig egy olyan egységet alkotnak, amely egy 2013-as adat alapján 219,5 millió fontos bevétellel büszkélkedhet. És akkor még nem volt szó a közösségi médiájuk értékesítéséről.

A Nemzetközi Rádiózás Hónapja tovább folytatódik itt a RADIOSITE-on és a 42NETBlogon egyaránt.
A Facebook felületünkön pedig továbbra is várjuk a szavazatodat a szűkített listánkra, amelyben a 10 legjobb NEM magyar nyelvű rádiót keressük.

Jövő hét szerdán várunk egy újabb megismerni érdemes branddel.